Våra erbjudanden

UTBILDNING OCH

UTVECKLINGSPROGRAM


LÄS MER

COACHING OCH

RÅDGIVNING


LÄS MER

FÖRELÄSNING OCH

WORKSHOPS


LÄS MER

INTERIMS-

UPPDRAG


LÄS MER

EFFEKTIVISERINGS-

UPPDRAG


LÄS MER

Utbildning och utvecklingsprogram

Utbildningen och utvecklingsprogrammen skräddarsys utifrån era behov. Oftast pågår de mellan 2-5 halvdagar oavsett om det är fysiska träffar eller digitala möten. Utbildningarna och utvecklingsprogrammen är anpassade för förtroendevalda, chefer och ledare, utvecklings- och strategfunktioner samt till medarbetare i hela organisationen. De går att genomföra fysiskt, på distans och i vissa fall via e-learning.  


Kort om innehållet

Innehållet varierar beroende på vilka effekter som ska nås, målgrupper och utbildningens omfattning. Under utbildningarna går vi alltid igenom vårt basblock som handlar om att lära sig grunderna i digitalisering och digital transformation. Vi diskuterar då frågor som; varför är det viktigt. Vad innebär det och hur gör man rent konkret? Vi varvar teoretiska pass med praktiska övningar och gruppdiskussioner. I de utbildningar som löper 3-5 halvdagar, lägger vi oftast mycket fokus på verksamheternas transformationsplaner med konkreta case. 

Förtroendevalda

UTVECKLINGSPROGRAM / 1-3 HALVDAGAR

exempel på innehåll:

  • Vad som händer i omvärlden och hur det påverkar oss.
  • Digitaliserings och digital transformation - Varför är det viktigt?
  • Vad innebär det för verksamheten och utifrån ett politiskt- såväl som ett invånare- och företagarperspektiv?
  • Att styra eller styras.
  • Ledarskap i en digital tid utifrån ett politiskt perspektiv.


Strateger, utvecklingsledare, förändringsledare och specialistfunktioner

UTVECKLINGSPROGRAM / 3-5 HALVDAGAR

exempel på innehåll:

  • Vad som händer i omvärlden och hur det påverkar oss.

  • Digitaliserings och digital transformation - Varför är det viktigt?

  • Vad innebär det för verksamheten utifrån ett ledningsperspektiv och hur påbörjar vi omställningsresan.

  • Vi gör ett digitalt mognadstest som används i analysen för att skapa en tydlig riktning och målbild.
  • Ledarskap i en digital tid.

Ledningsgrupper och chefsforum

UTVECKLINGSPROGRAM / 3-5 HALVDAGAR

exempel på innehåll:

  • Vad som händer i omvärlden och hur det påverkar oss.
  • Digitaliserings och digital transformation - Varför är det viktigt, Vad innebär det för verksamheten utifrån ett ledningsperspektiv och hur påbörjar vi omställningsresan.
  • Vi gör ett digitalt mognadstest som används i analysen för att skapa en tydlig riktning och målbild.
  • Ledarskap i en digital tid.

Samtliga medarbetare i din verksamhet

E-LEARNING 

genomförande:

Inspelat videomaterial med gruppdiskussioner, distansmöten för gruppdiskussioner etc.  

Coaching och rådgivning

Vissa verksamheter har behov av rådgivning för att kunna genomföra förändringar såväl som en digital transformation d v s en storskalig omställning av hela verksamheten. Vi stödjer verksamheten med fokus på struktur och systematik för att bygga upp en hållbar verksamhet från grunden. Vi säkerställer att vision, mål och värderingar ligger i linje med de effekter som verksamheten vill uppnå. Vi säkerställer även processflöden och att verksamheten skapar sig rätt förutsättningar för att uppnå målen.  


Rådgivningen kan vara på distans eller att vi finns med fysiskt i verksamheten under kortare såväl som längre perioder. 

Föreläsning & Workshops

Vi kan har stor erfarenhet från att genomföra föreläsningar och workshops med förtroendevalda, ledningsgrupper, chefer, strateger och specialistfunktioner samt merbetare. 


Föreläsningarna genomförs vanligtvis på 2-8 timmar där vi växlar teori med olika övningar och gruppdiskussioner. Föreläsningarna kan genomföras fysiskt såväl som digitalt.  

Interimsuppdrag

Vi kan stödja er verksamhet med interimschefer/konsulter. Vissa interimsuppdrag kan vi utföra själva och sedan har vi ett stort nätverk med personer som arbetat inom offentlig verksamhet och socialtjänsten som besitter olika kompetenser.  

Effektiviseringsuppdrag

Vi går systematiskt igenom er verksamhet och identifierar områden som inte skapar optimala mervärden. Det kan vara allt från beslut inom myndighetsutövningen, utförande av olika tjänster men även genomgång av IT-verksamheten och verksamhetens styrning och organsiation.